Webáruház üzemeltetése
A hagyományos kereskedelemből élők nehezen tudják elképzelni az elektronikus értékesítést. Miként lehet úgy dolgozni, hogy nem látja a raktárkészletet, az árut a polcon és nem köszönti a betérő törzsvásárlókat?
Pedig egy webáruház üzemeltetéséhez kevés pénz kell, főleg ha raktárkészletre sincs szüksége. Ugyanis egy készletben sok pénz áll és az áru értéke mellett, más költségei is vannak. Éppen ezért elterjedt a just in time megoldás a webáruházak esetében.
Ilyenkor a kereskedő akkor veszi meg a terméket, amikor a vásárló tőle már megrendelte. Ez akkor lehet nagyon hatékony, ha van a környéken olyan nagykereskedő, aki gyorsan kiszolgálja a befutó megrendeléseket, mert ha a vevőnek hetekig kell várni a szállításra, akkor elmegy a kedve, hogy a webáruház polcairól vásároljon.
Dropshipping megoldás esetén, nemcsak a raktárkészlet hiányzik, hanem a teljesítéssel és pénz beszedésével is az adott nagykereskedő foglalkozik. Digitális termékek esetén mindezekkel nincs probléma, viszont ekkor meg kell oldani a másolásvédelmet.